Ζητούν πανευρωπαϊκή μείωση του ορίου ταχύτητας στα 100χλμ/ώρα για να…μειωθεί η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο

Date:

Share post:

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC),

μαζί με περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά και οργανώσεις για την οδική ασφάλεια απέστειλαν από κοινού μια επιστολή στους Ευρωπαίους Επιτρόπους που είναι αρμόδιοι για το κλίμα, την ενέργεια, το περιβάλλον και τις μεταφορές, ζητώντας συστάσεις για χαμηλότερα όρια ταχύτητας ως τρόπο αντιμετώπισης της εξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, καθώς και των εκπομπών CO2 των οδικών μεταφορών αλλά και για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Οι έξι οργανώσεις λένε ότι με την εισβολή στην Ουκρανία, η ευρωπαϊκή εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο έχει γίνει στρατηγική απειλή και η τρέχουσα κρίση απαιτεί τολμηρή δράση.

Σύμφωνα με τις προτάσεις, μία μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους κατά 10 χλμ./ώρα θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 290.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα και επιπλέον 140.000 βαρέλια από την κίνηση των φορτηγών. Μάλιστα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, μαζί με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους φορείς που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, αναφέρουν αναφέρουν ως παράδειγμα την Ολλανδία η οποία μείωσε το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 100 χλμ./ώρα από 120 χλμ./ώρα κατά τη διάρκεια τη διάρκεια της ημέρας πριν από δύο χρόνια, επιφέροντας μείωση της κατανάλωσης σε ποσοστό της τάξης του 20%.

Επίσης η Σουηδία μόλις μείωσε τα όρια ταχύτητας κατάφερε να γλιτώσει από τον θάνατο 150 ανθρώπους και μείωσε κατά 700.000 τόνους της εκπομπές καυσαερίων 240.000 αυτοκινήτων.

Οι Βρυξέλλες και το Παρίσι μείωσαν πρόσφατα το όριο ταχύτητας στις πόλεις στα 30 χλμ./ώρα. Η ανάλυση από την περιοχή των Βρυξελλών έδειξε ότι οι τοξικές εκπομπές, ο θόρυβος και τα ατυχήματα μειώθηκαν από τότε που εισήχθη το κατώτατο όριο, και οι χρόνοι ταξιδιού δεν επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό.

Επίσης στη Βρετανία τα χαμηλά όρια ταχύτητας μείωσαν επίσης κατά 25% τις μέσες εκπομπές CO2.

To Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών μεταξύ άλλων επισημαίνει στους Επιτρόπους της ΕΕ ότι: «Κρίνουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει σύσταση για χαμηλότερα όρια ταχύτητας για αυτοκίνητα και φορτηγά. Για τους αυτοκινητόδρομους, το όριο για τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι 100 χλμ./ώρα, και για τα φορτηγά τα 80 χλμ./ώρα. Σε επαρχιακούς δρόμους ενδείκνυται μέγιστο όριο 80 χλμ./ώρα. Τα 30 χλμ./ώρα θα πρέπει να είναι η επιλογή σε αστικές περιοχές όπου οχήματα κινούνται μαζί με πεζούς και ποδηλάτες.»

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε σύσταση της ΕΕ για χαμηλότερα όρια ταχύτητας στην έκθεσή του για την οδική ασφάλεια που εγκρίθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2021.

spot_img

Related articles

Διπλωματικό Σοκ στη Λιβύη: «Ανεπιθύμητοι» Πλεύρης και Ευρωπαίοι Υπουργοί στη Βεγγάζη – Απέλαση με εντολή Χαφτάρ

Διπλωματικό Σοκ στη Λιβύη: «Ανεπιθύμητοι» Πλεύρης και Ευρωπαίοι Υπουργοί στη Βεγγάζη – Απέλαση με εντολή Χαφτάρ Σοβαρό επεισόδιο με...

Κίνα: Επίδειξη δύναμης στην Ερυθρά Θάλασσα – Στοχοθέτησαν με λέιζερ γερμανικό αεροσκάφος

Συναγερμός σήμανε στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι κινεζικές ένοπλες δυνάμεις στοχοθέτησαν με λέιζερ γερμανικό αεροσκάφος το οποίο συμμετείχε στην επιχείρηση...

«The Monster of Florence» – Μια νέα σειρά για τα ανεξιχνίαστα σεξουαλικά εγκλήματα που συντάραξαν την Ιταλία

Το Netflix παρουσίασε ένα νέο trailer για την πολυαναμενόμενη σειρά «The Monster of Florence» του Ιταλού σκηνοθέτη Στέφανο...
Polis

Polis

🗣 Μιλήστε μαζί μας τώρα στο Messenger!

I will be back soon

Polis
💬 Ευχαριστούμε πολύ για την επικοινωνία!
Η ομάδα του Polis Media θα σας απαντήσει σύντομα.
Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον! 🙏
Messenger