Αλλαγή σελίδας για τον κολοσσό του αγροδιατροφικού τομέα Mars που, έπειτα από μήνες στοχασμού και μετά τη θύελλα που προκάλεσε στις ΗΠΑ η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ τον Μάιο στη Μινεάπολη, αποφάσισε τελικά να αλλάξει το όνομα και το λογότυπο της διάσημης μάρκας ρυζιού του Uncle Ben’s.
Στην απόφαση αυτή συνετέλεσαν οι κατηγορίες που δεχόταν ο όμιλος ότι με αυτό το λογότυπο της μάρκας ρυζιού αναπαράγει στερεότυπα σε βάρος των Αφροαμερικανών. Από τον Ιούνιο, ο όμιλος είχε παραδεχθεί «ότι έχει φθάσει η στιγμή για να εξελίξουμε τη μάρκα Uncle Ben’s, περιλαμβανομένης της οπτικής ταυτότητάς της» αφού προηγήθηκαν εβδομάδες μαζικών διαδηλώσεων με τις οποίες καταγγελλόταν η αστυνομική βία και ευρύτερα ο ρατσισμός στις ΗΠΑ. Ωστόσο, τότε δεν είχε γίνει κάποια αναφορά στις σκέψεις για τις επερχόμενες αλλαγές, που αφορούν στην αλλαγή του ονόματος αλλά και του λογότυπου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Μars θα αλλάξει το όνομα σε “Ben’s Original” ενώ παράλληλα αποσύρει την εικόνα με το πρόσωπο ενός ηλικιωμένου Αφροαμερικανού, η οποία μπορούσε να ανακαλέσει στη μνήμη τις φυτείες ρυζιού που καλλιεργούνταν χάρη στους σκλάβους.
Μία εκ των επικεφαλής του ομίλου, Φιόνα Ντόσον ανέφερε σε δελτίο Τύπου: «Ακούσαμε τις τελευταίες εβδομάδες χιλιάδες καταναλωτές, τους ίδιους μας τους υπαλλήλους και άλλους ενδιαφερόμενους σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατανοούμε τις ανισότητες που συνδέονται με το όνομα και το πρόσωπο της προηγούμενης μάρκας».
Τα πακέτα ρυζιού που θα φέρουν το νέο όνομα και το νέο λογότυπο θα βρεθούν στα ράφια των καταστημάτων το 2021. Επιπλέον, ο όμιλος προβλέπει να χρηματοδοτήσει προγράμματα στήριξης στις κοινότητες των μαύρων στο Γκρίνβιλ, στο Μισισίπι, πολιτεία στις νότιες ΗΠΑ όπου το ρύζι “Ben’s Original” παράγεται για περισσότερα από 40 χρόνια.
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο, αρκετές εταιρείες δέχθηκαν κριτική για τα λογότυπά τους στον απόηχο της δολοφονίας του Τζορτζ Φλόιντ, με τους χρήστες των social media να στοχοποιούν τη μασκότ της Chiquita, του Uncle Ben και της Aunt Jemima.
Η Aunt Jemima’s, που έχει στις συσκευασίες της μια Αφροαμερικανίδα υπηρέτρια του Νότου ανταποκρίθηκε στις διαμαρτυρίες. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία, Quaker Oats, της περίπου 131 ετών μάρκας Aunt Jemima, το αποκάλεσε “ρατσιστικό στερεότυπο” και ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι θα αποσύρει και το όνομα και θα αλλάξει εντελώς και τη συσκευασία των προϊόντων. Το ίδιο αναμένεται να κάνει και η “Mrs. Butterworth’s”. Φυσικά, όλες οι εταιρείες γνώριζαν εδώ και καιρό τα θέματα που εγείρονται με τα ξεπερασμένα πλέον λογότυπά τους, αλλά δεν είχαν αποφασίσει να κάνουν κάτι δραστικό. Πριν από λίγα χρόνια η Quaker αφαίρεσε τo μαντίλι της Aunt Jemima μετά τις σφοδρές επικρίσεις και πρόσθεσε μαργαριταρένια σκουλαρίκια και ένα λευκό γιακά.