Unesco: Πάνω από 800 εκατ. μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστές

Date:

Share post:

Περίπου 826 εκατ. μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστές, καθιστώντας δύσκολη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση τονίζει η Unesco.

Το μισό του συνολικού αριθμού μαθητών και μαθητριών στον κόσμο, που αριθμητικά αντιστοιχεί σε 826 εκατoμμύρια, «δεν έχει πρόσβαση σε υπολογιστή στο σπίτι», υπογραμμίζει η Unesco, την ώρα που η λύση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης προτιμάται από την πλειοψηφία των κρατών που δοκιμάζονται από την πανδημία Covid-19.

Παράλληλα, «και το 43% (706 εκατ.) των μαθητών/τριών δεν διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο στο σπίτι», πρόσθεσε η UNESCO στη σχετική ανακοίνωσή της, καταγγέλλοντας αυτό το «ανησυχητικό ψηφιακό χάσμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

«Οι ανισότητες είναι ιδιαίτερα έντονες σε χώρες με χαμηλό εισόδημα: στην υποσαχάρια Αφρική, το 89% των μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε υπολογιστές και το 82% δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο», σημειώνει ο Οργανισμός αυτός των Ηνωμένων Εθνών που ασχολείται με την εκπαίδευση, την επιστήμη και τον πολιτισμό.

«Επιπλέον, ενώ τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να επιτρέψουν στους μαθητές να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, να επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους, περίπου 56 εκατομμύρια μαθητές ζουν σε μέρη που δεν εξυπηρετούνται από δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, συμπεριλαμβανομένης σχεδόν της μισής υποσαχάριας Αφρικής», προσθέτει στην ανακοίνωσή της η UNESCO.

Τα στοιχεία τούτα συγκεντρώθηκαν από τη Διεθνή Ειδική Ομάδα για τους Δασκάλους, οργάνωσης υπό τον συντονισμό της Unesco, βάσει των δεδομένων που πορίσθηκε από το δικό της Ινστιτούτο Στατιστικής, αλλά και από τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU), αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

Τουλάχιστον 1,5 δισεκ.μαθητές και 63 εκατ. εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επηρεάζονται από την άνευ προηγουμένου κατάσταση που προκάλεσε η πανδημία Covid-19, αναγκάζοντας 191 χώρες να κλείσουν τα σχολεία, επισημαίνει η Unesco .

Η γενική διευθύντρια της Unesco Οντρέ Αζουλαί εκτιμά πως θα «πρέπει να αυξήσουμε τις προσπάθειές μας ώστε να παρέχεται συνδεσιμότητα σε όλους», αλλά και συνάμα «να υποστηρίξουμε κι άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως κυρίως τη μετάδοση ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών, αλλά και τη δημιουργικότητα σε όλους τους τρόπους μάθησης».

Η Unesco υπογραμμίζει πως πως για «εκπαιδευτικούς σε περιοχές όπου οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤIC) και άλλες μέθοδοι εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι λιγότερο διαθέσιμες», η μετάβαση στην ηλεκτρονική μάθηση ήταν πολύ δύσκολη, «σχεδόν αδύνατη».

«Στην υποσαχάρια Αφρική, μόνον το 64% των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το 50% των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν λάβει την ελάχιστη δυνατή κατάρτιση, η οποία μάλιστα συχνά δεν περιλαμβάνει δεξιότητες ΤIC», προστίθεται στην ανακοίνωση.

«Αυτές οι ανισότητες συνιστούν μία αληθινή απειλή για τη συνέχεια της μάθησης σε μία τέτοια περίοδο μιας άνευ προηγουμένου διατάραξης του εκπαιδευτικού έργου», υπογραμμίζει από την πλευρά της η Στεφανία Τζανίνι, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της UNESCO για την εκπαίδευση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img

Related articles

ΑΡΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ: “Δε συμμετέχουμε σε αυτή την ντροπή”.

Χάος στο προχθεσινό συμβούλιο του Δήμου Μαραθώνα. Εισηγήσεις του αρμοδίου αντιδημάρχου Κυπαρίσση, για τα θέματα πυρασφάλειας, έκαναν έξαλλο...

Πόση παραπληροφόρηση ακόμα βρε παιδιά;

Το ότι προσπαθούν και τα καταφέρνουν εξαιρετικά, για την "αυλή" τους... να κάνουν το άσπρο μαύρο είναι γνωστό,...

Ένας αιώνας πόλεμοι: πώς οι λιμοί εξαθλίωσαν την ανθρωπότητα

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μεγάλωσε στην Ελλάδα και να μην έχει ακούσει για το βασανιστικό Λιμό της...

Επτά φράσεις που δείχνουν έλλειψη εμπιστοσύνης μέσα σε μια σχέση

Αν μερικές «αθώες» φράσεις τις ακούτε αρκετά συχνά μέσα στη σχέση σας, ίσως, σύμφωνα με τους ειδικούς, να είναι σημάδια...
Polis

Polis

🗣 Μιλήστε μαζί μας τώρα στο Messenger!

I will be back soon

Polis
💬 Ευχαριστούμε πολύ για την επικοινωνία!
Η ομάδα του Polis Media θα σας απαντήσει σύντομα.
Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον! 🙏
Messenger