Τέλη Κυκλοφορίας 2020 με το μήνα: Συμφέρει ή όχι τελικά;

Date:

Share post:

Τέλη Κυκλοφορίας 2020 με το μήνα: Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία έχουν χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ να… κουνήσουν ξανά τα «παροπλισμένα» οχήματά τους.

Σύμφωνα με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε ακινησία μπορούν να τα επαναφέρουν στην κυκλοφορία για ένα μήνα καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο 1/12 των ετήσιων τελών, τα 2/12 του ποσού των τελών κυκλοφορίας για όλο το έτος αν επιθυμούν να άρουν την ακινησία για δύο μήνες, κ.ο.κ.

Όπως επισημαίνεται, η επιλογή του χρονικού διαστήματος της άρσης της ακινησίας είναι δεσμευτική και δεν δίνεται η δυνατότητα εντός του 2020 να γίνει εκ νέου άρση της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή.

Στην περίπτωση που ο κάτοχος του αυτοκινήτου ενώ έχει επιστρέψει εμπρόθεσμα τα στοιχεία κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ. και έχει θέσει εκ νέου το όχημα σε ακινησία, επιθυμεί να άρει και πάλι την ακινησία, μπορεί να το κάνει καταβάλλοντας όμως τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που έχει ήδη καταβληθεί.

Αν ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος επιθυμεί να άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα μικρότερο του ενός μηνός, θα πρέπει να καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί για έναν ολόκληρο μήνα.

Όταν παρέλθει το διάστημα, τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος θα πρέπει να επιστρέψουν στη Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.

Αν η συγκεκριμένη μέρα είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη.

Στην περίπτωση που δεν επιστραφούν τα στοιχεία τότε επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αναλογούν για το όχημα.

Αν η λήξη της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος συμπίπτει με το τέλος του έτους 2020, δεν απαιτείται επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ., υπό την προϋπόθεση ότι έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επομένου έτους (στην συγκεκριμένη περίπτωση του 2021).

Για παράδειγμα, έστω Ι.Χ. που βρίσκεται σε ακινησία με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ. Ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να άρει την ακινησία του οχήματος για 3 μήνες και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου 2020.

Το ποσό που οφείλει να πληρώσει αντιστοιχεί σε 30 ευρώ που είναι τα 3/12 των 120 ευρώ.

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Σεπτέμβρη δηλαδή την Τετάρτη 30.9.2020.

Εάν τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος επιστραφούν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία για π.χ. την 1η Οκτώβρη, τότε θα πρέπει να καταβάλλει 240 ευρώ, δηλαδή το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο όχημα.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι και πέρυσι, για την άρση της ακινησίας ενός οχήματος για 1 μήνα ο ιδιοκτήτης θα έπρεπε να καταβάλλει τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούσαν σε 2 μήνες (1+1 μήνα).

Τέλη Κυκλοφορίας 2020 με το μήνα: Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό
Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 120 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 90 ευρώ.

Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Τέλη Κυκλοφορίας 2020 με το μήνα: Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση.

Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα μπορούσε μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις χρεώσεις σε περίπτωση δεύτερης άρσης ακινησίας και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν επιβαρύνσεις με 1 ή 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Τέλη Κυκλοφορίας 2020 με το μήνα: Καμία αύξηση τα παλιά αυτοκίνητα
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα και προανήγγειλε παράλληλα την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

«Η απαγόρευση θα είναι για την εισαγωγή στη χώρα των Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκινήτων, δηλαδή για τα παμπάλαια αυτοκίνητα. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δεύτερον, θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ. Για να ωθήσουμε τους πολίτες είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά «σκοτώνονταν» μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή πώλησης. Όλα αυτά τα μέτρα και για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, Euro 2, Euro 3 και για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο. Θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος».

Προς επίρρωσιν της ανάγκης απαγόρευσης εισαγωγής των πολύ παλαιών οχημάτων, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα στοιχεία ρύπανσης της ατμόσφαιρας πριν και μετά την καραντίνα λόγω κορονοϊού. Είπε χαρακτηριστικά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα μικροσωματίδια, «έδειξαν» ότι με το lockdown ίσα που έφθασαν οι δύο μεγαλουπόλεις τα κοινοτικά όρια.

xristika.gr

spot_img

Related articles

Γιατί τόσες πολλές γυναίκες στρέφονται προς την θεραπευτική κραυγή;

«Ξέρεις, μερικές φορές έρχομαι εδώ κάτω και απλά περιμένω», λέει η Liza Minelli ως Sally Bowls, αμέσως μετά...

«Η Ευρώπη αποσύρεται προς τέρψη της Ρωσίας»

H είδηση μέσω των μεγάλων ιστοσελίδων διπλωματίας και ενημέρωσης αρχίζει να κάνει τον γύρο του κόσμου. Η Ευρώπη αποσύρεται στρατιωτικά...

Για κοίτα με στα μάτια

Μιλώντας στη Βουλή ο πρωθυπουργός επέμεινε ότι μας κοιτάζει στα μάτια και μας διαβεβαιώνει ότι δεν υπήρξε καμία...

Δημογραφικό: Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού

Η δραματική μείωση της παγκόσμιας γονιμότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του αιώνα αποδεικνύεται στις επικαιροποιημένες και ολοκληρωμένες δημογραφικές εκτιμήσεις των...