Τα αεροδρόμια της Ελλάδας – Τεράστιο «στοίχημα» για ειρήνη και για πόλεμο (ΒΙΝΤΕΟ)

Date:

Share post:

Από τα πρώτα αεροδρόμια με ένα χωματοδιάδρομο μικρού μήκους, φτάνουμε στο σήμερα με τους γιγαντιαίους διαδρόμους απο-προσγείωσης, με τερματικούς σταθμούς, συνολικές υποδομές ξενοδοχείων, καταστημάτων, χωρών εστίασης και χιλιάδες εργαζόμενους στα μεγάλα αεροδρόμια παγκοσμίως.

Τα μεγάλα αεροδρόμια μπορούν να δεχθούν ανά λίγα λεπτά πτήσεις και να απογειώσουν αεροσκάφη ενώ εξυπηρετούν ταυτόχρονα το επιβατικό κοινό. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μία συνεχή κίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων από τα αεροπλάνα προς το αεροδρόμιο, από το αεροδρόμιο στα αεροπλάνα και ο οικονομικός κύκλος που δημιουργείται εντός του αεροδρομίου από τους ανθρώπους που ταξιδεύουν και εργάζονται εκεί.

Η ταχύτητα που προσφέρει η αερομεταφορά με ένα αποδεκτό κόστος, καθώς τα καύσιμα κοστίζουν, έχουν αναπτύξει τον πλανήτη σε άλλες διαστάσεις με πάνω από 30.000 πτήσεις όλων των ειδών να βρίσκονται στον αέρα ανά πάσα στιγμή σε όλο τον πλανήτη.

Το κόστος κατασκευής των μεγάλων αεροδρομίων είναι πάρα πολύ μεγάλο λόγο του πλήθους των εγκαταστάσεων, της σεισμικότητας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σε όσα βρίσκονται σε σεισμογενείς περιοχές, της τοποθεσίας, του μεγέθους των αεροδιαδρόμων και των διεθνών προτύπων που επιβάλλεται να ακολουθηθούν κατά τη σχεδίαση και κατασκευή του. Η διασύνδεση του κυρίως οδικού δικτύου και των σιδηροδρόμων με αυτό είναι υπερ-απαραίτητη για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των ανθρώπων και των αγαθών. Όλα αυτά μεταφράζονται σε δις επένδυσης αλλά θα αποφέρουν πολλαπλάσια δις σε βάθος χρόνου.

Σε ότι αφορά τις στρατιωτικές επιχειρήσεις, η ύπαρξη ξεχωριστών στρατιωτικών αεροδρομίων είναι επιβεβλημένη δια ευνόητους λόγους αλλά η ύπαρξη πολλαπλών αεροδρομίων ανά περιφέρεια με κάποια ικανότητα στέγασης προσωπικού και μέσων αποτελεί ένα συν.

Λόγο της εξέλιξης του αεροπορικού όπλου, ένα αεροδρόμιο μπορεί να τεθεί εκτός μάχης με της βόμβες καταστροφής αεροδρομίων οι οποίες διαλύουν τους αεροδιαδρόμους. Ταυτόχρονα προσβολή των καταφυγίων αφού έχει προηγηθεί κάποια επιχείρηση καταστολής της αεράμυνας που το προστατεύει. Επειδή ο αεροπορικός πόλεμος είναι πόλεμος βημάτων και ποιός θα κάνει τί πρώτος ως προς τον αντίπαλο. Η ύπαρξη περιφερειακών αεροδρομίων συμφέρει επειδή τα αεροσκάφη θα έχουν κάπου αλλού να προσγειωθούν αν το βασικό αεροδρόμιο δεν είναι διαθέσιμο. Φυσικά υπάρχει πάντα και η προοπτική προσγείωσης σε αυτοκινητοδρόμους.

Τέλος τα πολλά περιφερειακά αεροδρόμια, ειδικά στην περίπτωση της Ελλάδας με το μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα σημαίνει ταχύτερη μεταφορά δυνάμεων και εξυπηρέτησής τους με μεγαλύτερη ασφάλεια αφού συνήθως έχουν συστήματα προστασίας εγκατεστημένα ή εντάσσονται σε μία ομπρέλα α/α προστασίας.

spot_img

Related articles

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς που επιθυμούν να συμμετέχουν τα παιδιά τους στον παιδικό αγώνα του κλασσικού μαραθωνίου

Ανακοίνωση εξέδωσε η Διεύθυνση αθλητισμού και πολιτισμού Δήμου Ραφήνας Πικερμίου, σχετικά με τη διεξαγωγή του αγώνα δρόμου, 1.000...

Ιράν: Η 7η Οκτωβρίου είναι σημείο καμπής στην ιστορία του αγώνα των Παλαιστινίων

Το Ιράν χαιρέτισε την 7η Οκτωβρίου 2023 ως ένα «σημείο καμπής στην ιστορία» του αγώνα των Παλαιστινίων εναντίον του Ισραήλ, ανακοίνωσε...

Η αγένεια ως δείκτης χαμηλής ανθρωπολογικής αξίας

Υπάρχει μια άποψη, που λέει ότι «Αν θέλεις να εντοπίσεις τον πιο έξυπνο σε ένα δωμάτιο, ψάξε για...

Η διαχείριση στους Μουζακίτη, Κωστούλα και Ιωαννίδη δείχνει τη διαφορά Μεντιλίμπαρ-Αλόνσο

Το ντέρμπι του Παναθηναϊκού με τον Ολυμπιακό θα ξεχαστεί σύντομα, όχι επειδή δεν παρήγαγε θέαμα αλλά λόγω της ισοπαλίας 0-0, που δεν...