Σε μικρογραφία του μελλοντικού ενεργειακού συστήματος της Ελλάδας μετατρέπεται η Αστυπάλαια με την επένδυση της Volkswagen για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η οποία θα συνδυαστεί με Ανανεώσιμες Πηγές και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, που θα εξασφαλίσουν σε μεγάλο βαθμό την ενεργειακή αυτονομία του νησιού.
Η επένδυση «Smart & Sustainable Island» παρουσιάστηκε χθες σε εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό σύστημα του νησιού, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει μια μελέτη για την επίτευξη ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ άνω του 60 %. Προβλέπει την ανάπτυξη ενός υβριδικού συστήματος που θα συνδυάζει παραγωγή από ΑΠΕ – αιολική και ηλιακή – με αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες. Η συνολική ισχύς ΑΠΕ που απαιτείται ώστε το νησί να φτάσει το 60% ποσοστό διείσδυσης ανανεώσιμων είναι περίπου 3 MW σε συνδυασμό με μπαταρίες ισχύος 2 MW και χωρητικότητας τουλάχιστον 7 MWh.
Η μελέτη αυτή επικαιροποιείται με γνώμονα τις νέες ενεργειακές ανάγκες για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τις εξελίξεις στο κόστος εγκατάστασης και εξοπλισμού, και αναμένεται να είναι έτοιμη τον επόμενο μήνα. Σημειώνεται πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση αυξάνει τις ενεργειακές ανάγκες μόνο κατά 15% σε ετήσια βάση σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, μέγεθος που θεωρείται διαχειρίσιμο. Τα αποτελέσματα της επικαιροποιημένης μελέτης θα χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό των χαρακτηριστικών του υβριδικού συστήματος που θα αναπτυχθεί στο νησί, όσον αφορά το μέγεθός του, την τεχνολογία και το κόστος.
Το επόμενο βήμα είναι η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα περιγράφει το πλαίσιο αδειοδότησης του υβριδικού συστήματος και η διεξαγωγή διαγωνισμού από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την επιλογή του αναδόχου του έργου.
Η «πράσινη» παραγωγή και η αποθήκευση ενέργειας θα συνδυαστούν με τεχνολογίες έξυπνης φόρτισης για τη διαχείριση της επιπλέον ζήτησης που δημιουργείται από τα ηλεκτρικά οχήματα. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται ότι η φόρτιση δεν θα γίνεται σε ώρες υψηλής ζήτησης ενέργειας, ούτε ταυτόχρονα για όλα τα οχήματα αλλά θα ταυτοχρονίζεται με τις ώρες που υπάρχει υψηλή παραγωγή από το αιολικό ή / και το φωτοβολταϊκό.
Σε ό,τι αφορά τέλος το στόλο των αυτοκινήτων, υπολογίζεται ότι 982 ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες για τις οποίες σήμερα απαιτούνται 1494 συμβατικά οχήματα. Το μέγεθος του στόλου θα μειωθεί σημαντικά χάρη στην εισαγωγή νέων υπηρεσιών κινητικότητας κατά παραγγελία (on demand), όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση αυτοκινήτων και οχημάτων μικρο-κινητικότητας (car-sharing) και υπηρεσιών μεταφοράς.
amna