Οι μισές πωλήσεις είναι SUV – ραγδαία αύξηση στα υβριδικά

Date:

Share post:

Kάνοντας τον απολογισμό του 2019, ως προς τις πωλήσεις καινούργιων ΙΧ, είχαμε επισημάνει αφενός την συνεχιζόμενη αύξηση στις ταξινομήσεις και αφετέρου τη μεταστροφή της αγοράς προς τα SUV – Crossover αμαξώματα και προς τη βενζίνη, έναντι του πετρελαίου, τονίζοντας ότι η έλευση πολλών ηλεκτροκίνητων και υβριδικών, θα διαφοροποιήσει περαιτέρω τα στοιχεία. Και ο Ιανουάριος του 2020, δεν μας διέψευσε.

Κατ’ αρχάς, ο πρώτος μήνας του έτους εμφάνισε αύξηση των πωλήσεων κατά 6,2% με 9.785 μονάδες καινούργιων ΙΧ. Αύξηση 2,1% με 690 μονάδες είχαμε και στα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), μείωση κατά 33,3% στα καινούργια λεωφορεία και αύξηση 29,1% στα καινούργια δίκυκλα, με 2.274 μονάδες. Κι όλα αυτά, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.

Τώρα, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε ως προς τις κατηγορίες αμαξωμάτων, καθώς τα SUV – Crossover, πλέον, καταλαμβάνουν το 44,4% της αγοράς, έναντι 36,4% πέρυσι κι αυτό επειδή λανσάρονται συνεχώς νέα μοντέλα. Μάλιστα, η κάθε κατηγορία αμαξώματος (Α,Β,C κ..λ.π.), εμφανίζει πτώση και τα μερίδια κερδίζουν οι υποκατηγορίες τους (A-SUV κ.λ.π.), που παρουσιάζουν ελκυστικά μοντέλα.

Χαρακτηριστικά παραθέτουμε τον παρακάτω πίνακα:

Κατηγορία αμαξώματος Ιανουάριος 2020 Ιανουάριος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 8,7% 10,2% -1,5
A-SUV 2,2% 2,1% +0,1
B 30,2% 34,4% -4,2
B-SUV 18,3% 12,3% +6,0
C 13,0% 15,8% -2,8
C-SUV 21,2% 19,6% +1,6
D 1,3% 1,6% -0,3
D-SUV 2,3% 2,0% +0,3
E 0,3% 0,2% +0,1
E-SUV 0,2% 0,3% -0,1
F-G 0,1% 0,0% +0,1
F-G-SUV 0,2% 0,1% +0,1
SPORTS 0,1% 0,1% +0,0
MPV 0,1% 0,2% -0,1
MPV-M/COMBI 1,7% 1,1% +0,6

(Εκ των οποίων SUV

100,0% 100,0%  
44,4% 36,4% +8,0

 

Επίσης, ενώ η βενζίνη, ήδη από το 2019, έχει κερδίσει κατά κράτος το πετρέλαιο, στις πωλήσεις νέων ΙΧ, εντούτοις τα υβριδικά μοντέλα, που συνδυάζουν κυρίως κινητήρα βενζίνης και μικρό ή μεγάλο ηλεκτρικό μοτέρ (αυτοφορτιζόμενα), εμφανίζουν τεράστια αύξηση (7,2%). Σταδιακά ανεβαίνουν και οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών (μοτέρ βενζίνης + ηλεκτρικό μοτέρ αλλά επαναφορτιζόμενα από πρίζα) και των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV).

Ανοδο παρουσιάζουν και τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου, ενώ εξαφανίζονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων με εργοστασιακή εγκατάσταση υγραερίου.

Ιαν. 2020 Ιαν. 2019 Διαφορά % Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘19*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘18*

Διαφορά %
Βενζίνη 58,3% 61,5% -3,2 58,9% 56,6% +2,3
Πετρέλαιο 27,7% 32,6% -4,9 30,5% 35,9% -5,4
Υβριδικά (HEV) 11,6% 4,4% +7,2 5,8% 3,9% +1,9
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 0,6% 0,3% +0,3 3,1% 2,1% +1,0
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,8% 1,0% +0,8 1,7% 1,5% +0,2
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0% 0,2% -0,2

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Εξάλλου, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το 2019 εμφάνισε οριακή αύξηση, τη στιγμή που η Ελλάδα, έπειτα από μια βουτιά 5ετίας, κινείται, πλέον, ανοδικά. Συγκεκριμένα:

  Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2019 Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2018 Μεταβολή
ΕΕ 15.340.188 15.159.336 +1,2%
ΕΕ 15 13.838.583 13.745.731 +0,7%
ΕΕ + EFTA 15.805.752 15.624.948 +1,2%
Ελλάδα 114.109 103.431 +10,3%

Πηγή: driveandtravel.gr

spot_img

Related articles

Η ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Ραφήνας Πικερμίου επικροτεί και συντάσσεται με την πρωτοβουλία κατοίκων του Πικερμίου που ζητούν μετονομασία της οδού Καβράκου.

Η ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Ραφήνας Πικερμίου επικροτεί και συντάσσεται με την πρωτοβουλία κατοίκων του Πικερμίου που ζητούν μετονομασία της...

Η Apple φέρεται να ετοιμάζει κουδούνι πόρτας με Face ID

Οι διαρρήξεις και οι επιθέσεις κατ’ οίκο, ακόμη η οικογενειακή βία γνωρίζουν μια έξαρση. Αυτό καθιστά επιτακτική ανάγκη...

Apple: Μετά την κατακραυγή απενεργοποιεί τις περιλήψεις τεχνητής νοημοσύνης για εφαρμογές ειδήσεων

Η Apple ανέστειλε μια νέα λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης (AI), η οποία προκάλεσε επικρίσεις και παράπονα επειδή έκανε επανειλημμένα λάθη στις περιλήψεις...

Αριστερά: Ιστορικό χαμηλό σε 70 Δημοκρατίες από τον Ψυχρό Πόλεμο και μετά

Σε μια ανάλυση της συντηρητικής αγγλικής Telegraph η αριστερά και η κεντροαριστερά δείχνουν ιστορικά μειωμένη δυναμική σε σχέση με τα...