Μέσα στο ζόφο της πανδημίας, οι εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες επιδεινώνουν τις συνθήκες φοίτησης για χιλιάδες μαθητές ανά τη χώρα.
Τελικά πρόκειται για ειλημμένη απόφαση. Δεν εξηγείται διαφορετικά το γεγονός γιατί τα σχολεία αναγκάζονται να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων μόλις ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η μη πρόσληψη επιπλέον διδακτικού προσωπικού έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά (6000 μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) οδηγεί de facto στις συγχωνεύσεις οι οποίες, ας μην το ξεχνάμε αυτό, γίνονται εν μέσω πανδημίας.
Και έτσι στις σχολικές μονάδες της χώρας παρατηρείται το εξής αντιφατικό φαινόμενο: Ο αριθμός μαθητών στα τμήματα, με τον κορονοϊό να σαρώνει (με 2500 και 3000 κρούσματα την ημέρα), αντί να μειώνεται, αυξάνεται. Ετσι, φυσικά, αυξάνεται και η πιθανότητα της διασποράς, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι τα τμήματα κλείνουν μόνο αν βρεθούν θετικοί οι μισοί μαθητές συν ένας.
Πόσες όμως είναι οι συγχωνεύσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής; Αναφορικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενημερώμενες εκπαδευτικές πηγές, μιλώντας στο NEWS24/7, τις τοποθετούσαν περίπου στις 200 τμήματα.
Τι κερδίζει μ’ αυτό το Υπουργείο; Εξοικονομεί, υποτίθεται, χρήματα αφού κεντρικός άξονας της κυβερνητικής πολιτικής για την εκπαίδευση φαίνεται ότι είναι ο “εξορθολογισμός” του κόστους.Και ο “εξορθολογισμός” επιτυγχάνεται με λιγότερες προσλήψεις.
Αλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι εξακολοθούν να παραμένουν κενές εκατοντάδες θέσεις σχολικών νοσηλευτών ανά την Ελλάδα με συνέπεια παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας να στερούνται αυτής της απαραίτητης για την παρουσία τους στο σχολικό περιβάλλον, υπηρεσίες.
Είναι, κοντολογίς, καθαρά νεοφιλελεύθερη η προσέγγιση της κυρίας Κεραμέως στην εκπαίδευση και αυτό πλέον δεν κρύβεται με τίποτα…