Ο Βενιζέλος “αδειάζει” τον Μητσοτάκη για τις υποκλοπές

Date:

Share post:

Σκληρή κριτική στον πρωθυπουργό, μετά τη δήλωσή του για το σκάνδαλο των υποκλοπών, άσκησε ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Τι του καταλογίζει.

Για “Μεγάλων διαστάσεων σφάλμα” κάνει λόγο ο Ευάγγελος Βενιζέλος αναφερόμενος στην δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με την οποία χαρακτήρισε “νόμιμη” την παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη.

Ο κ. Βενιζέλος, τον οποίο και πρότεινε ο Πρωθυπουργός να συμμετέχει στο Συμβούλιο της Ευρώπης ως μέλος της επταμελούς ομάδας υψηλού επιπέδου, άσκησε σφοδρότατη κριτική κατά του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος, αν και χαρακτήρισε νόμιμη την παρακολούθηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε απόλυτος ότι “δεν θα το επέτρεπε”.

Ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε την ανάγκη να κινηθούν αμέσως τα αρμόδια όργανα της ποινικής δικαιοσύνης”, καθώς πρόκειται για μια “αξιόποινη πράξη”.

Ολόκληρη η δήλωση του Ευάγγελου Βενιζέλου:

Παρακολουθούμε ένα ολόκληρο μοντέλο συγκεντρωτικής άσκησης της εξουσίας να φτάνει με πολύ θόρυβο στα όριά του. Το μείγμα αίσθησης παντοδυναμίας και ακρισίας απέβη ανεξέλεγκτο. Το μοντέλο πρέπει συνεπώς να αλλάξει αμέσως. Αυτό είναι επιβεβλημένο για την παρούσα και κάθε μελλοντική Κυβέρνηση. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να βυθίζει τη χώρα σε θλιβερές όψεις του παρελθόντος, απώτερου και εγγύτερου. Στα ζητήματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου δεν χωρούν συγκρίσεις, υπάρχει απόλυτη αξίωση και απόλυτη υποχρέωση σεβασμού. Περίμενα να αναφερθεί στο θεμελιώδες αυτό ζήτημα ο Πρωθυπουργός αλλά δυστυχώς δεν το έκανε σήμερα.

Δίπλα στις τεράστιες ευθύνες αλυσίδας πολιτικών οργάνων που θα δούμε πού φτάνουν, υπάρχουν εξίσου τεράστιες ευθύνες της δικαιοσύνης με τη μορφή και πάλι εισαγγελικών λειτουργών ειδικών και αποκλειστικών καθηκόντων, όπως η «εισαγγελέας της ΕΥΠ». Είχε προηγηθεί η ακραία προκλητική εμπειρία της «εισαγγελέως διαφθοράς». Η κατάργηση των ειδικών / προνομιακών εισαγγελικών αυτών θέσεων που πλήττουν ούτως ή άλλως την αρχή του νόμιμου δικαστή, είναι επιβεβλημένη.

Οι υποκλοπές τηλεφωνικών επικοινωνιών κατά παράβαση του άρθρου 19 παρ.1 Συντ, είτε με συμβατικές είτε με εξελιγμένες τεχνικές μεθόδους είτε με τη σατανική σύμπτωση και των δυο, συνιστούν πρωτίστως αξιόποινη πράξη. Δεν υπάρχει δε ούτε στοιχειώδης νομιμοφάνεια όταν παραβιάζεται το απόρρητο των επικοινωνιών ευρωβουλευτή, που διαθέτει σε εθνικό επίπεδο τη νομική προστασία του βουλευτή, με επίκληση λόγων εθνικής ασφάλειας.

Το βουλευτικό απόρρητο του άρθρου 61 παρ. 3 ως ειδικότερη διάταξη θέτει, απευθείας εκ του Συντάγματος, πρόσθετα ειδικότερα όρια στις κάμψεις του τηλεπικοινωνιακού απορρήτου που προβλέπονται στο άρθρο 19 παρ.1. Τα άρθρα 8 της ΕΣΔΑ και 7 του ΧΘΔ της ΕΕ, ενισχύουν και δεν απομειώνουν τις εγγυήσεις. Δεν μπορεί να παρακολουθείται βουλευτής ή ευρωβουλευτής και κατά μείζονα λόγο αρχηγός κόμματος για λόγους «εθνικής ασφαλείας» ενδογενείς ή πολύ περισσότερο «εισαγόμενους». Τέτοιες δικαιολογίες είναι εξίσου κακές και βλαπτικές με την πράξη καθεαυτήν.

Η θέση του Πρωθυπουργού ότι η παρακολούθηση ήταν τυπικά νόμιμη αλλά πολιτικά εσφαλμένη είναι μεγάλων διαστάσεων σφάλμα. Μπορούν άραγε να παρακολουθούνται πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων, για λόγους «εθνικής ασφάλειας» εάν το σταθμίσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός και το εγκρίνει ένας εισαγγελέας εφετών; Όχι βέβαια. Περιμένω ο Πρωθυπουργός να επανέλθει με σχετική διευκρίνηση.

Συνεπώς ως προς το συγκεκριμένο και ομολογημένο συμβάν οφείλουν να κινηθούν αμέσως τα αρμόδια όργανα της ποινικής δικαιοσύνης που δεν έχουν να περιμένουν καμία κοινοβουλευτική διαδικασία ως προς την ποινική ευθύνη προσώπων που δεν εμπίπτουν στο άρθρο 86 Συντ.

Προφανώς πρέπει αμέσως να κινηθεί και να ασκηθεί ουσιαστικά και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος με πρώτο βήμα τη συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής ή με τη μετατροπή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε εξεταστική επιτροπή. Όχι μόνο για τη συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και για όλο το ζήτημα της λειτουργίας της ΕΥΠ και συναφών υπηρεσιών, με έμφαση στο απόρρητο των επικοινωνιών. Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος των υπηρεσιών αυτών είναι διεθνώς σοβαρή θεσμική εγγύηση.

Είναι προφανές ότι η πρόβλεψη του Κανονισμού της Βουλής για τον ρόλο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε σχέση με την ΕΥΠ δεν λειτουργεί αποτελεσματικά και αποτρεπτικά. Απαιτείται άμεση συμπλήρωση και του νόμου και του Κανονισμού της Βουλής. Οι χώρες χρειάζονται τις καλύτερες δυνατές και τις πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες πληροφοριών, όχι όμως με έκπτωση των εγγυήσεων της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου.

Η πολιτική ευθύνη κρίνεται εντέλει εκλογικά. Το ζητούμενο για τους πολίτες πιστεύω και ελπίζω ότι είναι μια Κυβέρνηση ικανή να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις της συγκυρίας, προκλήσεις διεθνοπολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, πρώτη από τις οποίες είναι όμως η ποιότητα και η ανθεκτικότητα της φιλελεύθερης δημοκρατίας.

spot_img

Related articles

Συνάντηση της Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας Σπατών Αρτέμιδoς με την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας

Συνάντηση της Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας Σπατών Αρτέμιδος με την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Στις 9 Ιουλίου...

Τι προκάλεσε την πληθυσμιακή κατάρρευση της νεολιθικής Ευρώπης;

Η απότομη μείωση του πληθυσμού της βορειοδυτικής Ευρώπης πριν από 5.000 χρόνια ίσως προκλήθηκε από αλλεπάλληλες επιδημίες πανώλης,...

Ελεύθερη, ωραία και στη Μύκονο η Νάταλι Πόρτμαν

Ο ένας μετά τον άλλο καταφθάνουν στον νησί των Ανέμων οι χολιγουντιανοί αστέρες. Ανάμεσά τους και η Νάταλι Πόρτμαν που...

«Σκίζει» ο «Κανένας» σε νέα δημοσκόπηση για τον πιο δημοφιλή πρωθυπουργό – Ρωγμές στο προφίλ Μητσοτάκη

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τάσεις της MRB, που καταγράφουν το πολιτικό σκηνικό της χώρας, στέλνοντας ηχηρά μηνύματα στα κόμματα...