Λες και είμαστε σε πόλεμο και όλα τα μέτρα που λαμβάνονται είναι τόσο ακραία που σοκάρουν τους Έλληνες.
Κατά καιρούς οι ρυθμοί της καθημερινότητας σε βάζουν σε διαδικασία σκέψεων: “θέλω ο κόσμος να σταματήσει”. Και κάπως έτσι συνέβη, ξαφνικά μέσα σε λίγες εβδομάδες η ζωή των πολιτών ενός ολόκληρου πλανήτη “πάγωσε”. Άδειοι δρόμοι σε ώρες αιχμής. Εικόνες που κάνουν τον γύρο του κόσμου θυμίζουν σκηνές από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Όμως είναι πλέον η καθημερινότητά μας.
Οι κυβερνήσεις ανά τον πλανήτη έχουν αναγκαστεί να προχωρήσουν σε περιοριστικά μέτρα που όμοια τους δεν έχουμε γνωρίσει. Σε όλες τις χώρες του κόσμου ελήφθησαν μέτρα για αναστολή των μαζικών συναθροίσεων σε δημόσιους χώρους και η καμπάνια “Μείνε Σπίτι” είναι το νέο… τρεντ της εποχής. Αφού πρώτα έκλεισαν σχολεία, παιδικοί σταθμοί και φροντιστήρια, στη συνέχεια κρίθηκε αναγκαίο να μπει κρατικός περιορισμός και σε καφέ, εστιατόρια και μπαρ υπό το φόβο να παραβλέψουν κάποιοι τη… λεγόμενη ατομική ευθύνη.
Ο κόσμος μας άλλαξε. Και όχι επειδή δεν θα βγαίνουμε έξω. Όχι επειδή θα μένουμε στο σπίτι, με τους συντρόφους μας, τα παιδιά μας, την οικογένεια μας, μόνοι μας. Αλλά κυρίως γιατί θα μπούμε σε ένα νέο μοντέλο εργασίας. Παγκοσμίως εφαρμόστηκε αναγκαστικά η τηλεργασία. Πολλές επιχειρήσεις, από πολλούς κλάδους, ανάγκασαν τους υπαλλήλους τους να δουλεύουν από το σπίτι. Σκεφτείτε λοιπόν αυτό να συνεχιστεί και αργότερα. Όταν όλα αυτά περάσουν οι εταιρείες ίσως υιοθετήσουν μία νέα κουλτούρα εργασίας.Αν περάσουν αυτό το τέστ εργαζόμενοι και εταιρείες ίσως περάσουμε σε μία νέα εποχή, που η τεχνολογία θα κυριαρχήσει στα μοντέλα απασχόλησης.
Ο πλανήτης περνά μαζικά και σε πολλά επίπεδα ένα μεγάλο τεστ. Σαν πείραμα. Αφού η πανδημία δοκιμάζει και τα κοινωνικά αντανακλαστικά, όπως και το δημόσιο σύστημα υγείας. Ίσως αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα στις κυβερνήσεις να δώσουν προσοχή στην ενίσχυση των δαπανών για τη Υγεία και τη δημόσια πρόσβαση σε αυτήν.
Τι βάζει λουκέτο
«Αναστέλλονται οι ακόλουθες επιχειρηματικές δραστηριότητες σε όλη τη χώρα (αναγράφεται ο σχετικός Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας – ΚΑΔ):
Δραστηριότητες κάθε είδους υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης (ΚΑΔ 5610), με εξαίρεση τις δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων (delivery, room service κτλ.) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take-away) στις οποίες δεν επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων και το σερβίρισμα σε αυτά.
Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις (catering) (ΚΑΔ 5621).
Δραστηριότητες κάθε είδους παροχής ποτών (χορευτικά κέντρα, αναψυκτήρια, καφέ μπαρ, καφενεία, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης κτλ.) (ΚΑΔ 5630), με εξαίρεση τις δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων (delivery, room service κτλ.) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take-away) στις οποίες δεν επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων και το σερβίρισμα σε αυτά.
Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών (ΚΑΔ 5914).
Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες (ΚΑΔ 9004).
Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων (ΚΑΔ 9101).
Δραστηριότητες μουσείων (ΚΑΔ 9102).
Λειτουργία ιστορικών χώρων και κτιρίων και παρόμοιων πόλων έλξης επισκεπτών (ΚΑΔ 9103).
Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα (συμπεριλαμβανομένων καζίνο, χαρτοπαιχτικών λεσχών κτλ.) (ΚΑΔ 9200), εξαιρουμένων των δραστηριοτήτων πλανόδιου πωλητή, υπηρεσιών τυχερών παιχνιδιών σε απ ευθείας (on-line) σύνδεση και υπηρεσιών στοιχημάτων σε απ ευθείας (on-line) σύνδεση.
Εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων (ΚΑΔ 9311).
Δραστηριότητες αθλητικών ομίλων (ΚΑΔ 9312), με εξαίρεση αθλητών και ομάδων που είναι σε στάδιο προετοιμασίας για τους ολυμπιακούς αγώνες.
Εγκαταστάσεις γυμναστικής (ΚΑΔ 9313).
Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων (πάρκα ψυχαγωγίας, λούνα παρκ, πανηγύρια, εκθέσεις εμπορικού χαρακτήρα κτλ.) (ΚΑΔ 9321).
Οι ακόλουθες άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας: Υπηρεσίες ντισκοτέκ (χωρίς προσφορά ποτού ή φαγητού) (ΚΑΔ 93.29.19.04), Υπηρεσίες παιδότοπου (ΚΑΔ 93.29.19.05), Υπηρεσίες σφαιριστηρίου και συναφών ψυχαγωγικών παιχνιδιών (ποδοσφαιράκια κλπ) (ΚΑΔ 93.29.19.06), Άλλες υπηρεσίες θεάματος (ΚΑΔ 93.29.2).
Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής (ΚΑΔ 9602).
Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία (ΚΑΔ 9604).
Οι ακόλουθες άλλες δραστηριότητες παροχής προσωπικών υπηρεσιών: Υπηρεσίες δερματοστιξίας (τατουάζ) (ΚΑΔ 96.09.19.09), υπηρεσίες ιερόδουλου (ΚΑΔ 96.09.19.12), υπηρεσίες τρυπήματος δέρματος του σώματος (piercing) (ΚΑΔ 96.09.19.17).
Η δραστηριότητα όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shops−in−a−shop), βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα (outlet), εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά, με εξαίρεση τα υπερκαταστήματα τροφίμων σούπερ μάρκετ.
Γενική οδηγία: Σε όλα τα σημεία εξυπηρέτησης κοινού δίνεται η γενική οδηγία τα καταστήματα να λάβουν κάθε πρόσφορο μέτρο προφύλαξης ώστε να μην δημιουργούνται ουρές άνω των πέντε (5) ατόμων.»
in.gr