Formula 1: Τι είναι το σύστημα Halo, που σώζει ζωές – Αντέχει το βάρος ενός λεωφορείου

Date:

Share post:

Το ατύχημα της Κυριακής στη Formula 1, στην πίστα του Σίλβερστόουν ήταν σοκαριστικό. Σε ένα στρίμωγμα των μονοθέσιων στην εκκίνηση (εκεί που τα αυτοκίνητα πιάνουν τα 0-100 σε 2.6 δευτερόλεπτα) η Alfa Romeo του Κινέζου πιλότου Γκούανγιου Ζου, δέχτηκε σφοδρό χτύπημα από το όχημα του Ράσελ.

Με τέτοιες ταχύτητες ακόμη και ένα άγγιγμα είναι επικίνδυνο. Το αυτοκίνητο του Ζου, εκτοξεύτηκε στον αέρα, έφερε πολλές τούμπες και στη συνέχεια καρφώθηκε με τεράστια ταχύτητα στα προστατευτικά κιγκλιδώματα.

Οι πάντες πάγωσαν. Το αυτοκίνητο είχε γίνει μια άμορφη μάζα σιδερικών. Κανείς δεν πίστευε ότι από αυτή την σύγκρουση και την κατάληξη, θα μπορούσε να βγει ζωντανός άνθρωπος μέσα από την καμπίνα του οδηγού.

Και όμως ο Ζου, έκανε πέρα τα σίδερα και βγήκε σχεδόν ατσαλάκωτος μέσα από το όχημα. Όλοι έτριβαν τα μάτια τους. Πώς είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο αναρωτήθηκαν όσοι δε γνωρίζουν.

 

Και όμως χάρη στο σύστημα «Halo» δεκάδες ζωές οδηγών της Formula 1 και 2, που τρακάρουν με τεράστια ταχύτητα, σώζονται με μικροεκδορές. Είναι ένα σύστημα που έχει μπει υποχρεωτικά στα μονοθέσια μετά το 2018 και το οποίο μάλιστα δεν το ήθελε κανείς.

Halo

Το «Halo» είναι ένα σύστημα προστασίας του οδηγού από τη σύγκρουση. Ουσιαστικά πρόκειται για μια κυρτή ράβδο από ειδικό κράμα τιτανίου η οποία αποτελεί μέρος του σασί του αυτοκινήτου και η οποία μπορεί να αντέξει πίεση μέχρι και 12.000 κιλών, δηλαδή όσο ζυγίζει ένα λεωφορείο. Η ράβδος αυτή περιβάλλει την καμπίνα και κυρίως το κεφάλι του οδηγού σε 3 σημεία. Και για το λόγο αυτόν την ονομάζουν και «φωτοστέφανο».

Με απλά λόγια αν υποθέσουμε ότι ένα λεωφορείο πέφτει από ψηλά σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, το Halo που προεξέχει θα δεχτεί όλη την πίεση και ο οδηγός δεν θα πάθει τίποτε. Το ίδιος συμβαίνει και στις συγκρούσεις, και τις τούμπες.

Μάλιστα στις δοκιμές που έκανε η FIA πριν την εφαρμογή του συστήματος διαπιστώθηκε ότι η χρήση του οδηγεί σε αύξηση κατά 20%, στο ποσοστό επιβίωσης του οδηγού.

Και ζυγίζει μόνο 7 κιλά. Το σύστημα δεν έχει αναπτυχθεί από τις ομάδες, αλλά κατασκευάζεται από τρεις εγκεκριμένους εξωτερικούς κατασκευαστές που επιλέγονται από τη FIA και έχει τις ίδιες προδιαγραφές για όλα τα οχήματα.

 

Αντίθετοι στην αρχή

Όταν το Halo τοποθετήθηκε στα μονοθέσια της Formula 1, οι οδηγοί ήταν αρνητικοί έως αντίθετοι. Το ίδιο και ο κόσμος που έβλεπε ένα παράξενο «σιδερικό» να προεξέχει γύρω από την καμπίνα του οδηγού. Κάποιοι είπαν πως οι πιλότοι δεν θα μπορούν να βλέπουν. Στην πράξη όμως αποδείχτηκε ότι το σύστημα αυτό δεν χαλάει την οπτική τους και δεν επηρεάζει την ορατότητα τους.

Στο τέλος όλοι κατάλαβαν ότι ήταν για το καλό τους και το αποδέχτηκαν. Σήμερα δεν το αλλάζουν. Δεν νοείται να μπει ο πιλότος σε μονοθέσιο χωρίς Halo. Δεν θα το δεχτεί.

spot_img

Related articles

Το «γυμνό» αποτελεί δήλωση ενάντια στην πατριαρχία – Το παράδειγμα της Κρίστεν Στιούαρτ

Ακόμα και στο πλαίσιο της σύγχρονης τάσης για pantsless που επικρατεί στην πασαρέλα και σε ορισμένους κύκλους διασημοτήτων, και με το κυρίαρχο...

Τι απάντησε βετεράνος των SEALS όταν ρωτήθηκε για την Ουκρανία – «Τι εννοείς καθήκον της Δύσης…;»

Ήταν ο άνθρωπος που διοικούσε τους «Τιμωρούς» της ομάδας SEAL 3, την επίλεκτη μονάδα που πολέμησε στο Ραμάντι, στον...

Πριν το 2023 η εισαγγελική έρευνα για email gate – Δεν κλείνει η πληγή με το τσιρότο των αποπομπών

Σε δεινή θέση βρίσκεται η κυβέρνηση για την διαρροή των προσωπικών δεδομένων των αποδήμων ψηφοφόρων από τη δεξαμενή του υπουργείου Εσωτερικών στον...

Ακρίβεια: Ασταμάτητος ο πληθωρισμός – Ρεκόρ 20ετίας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Καθημερινή μάχη με την ακρίβεια δίνουν τα ελληνικά νοικοκυριά που βλέπουν τον πληθωρισμό τον Φεβρουάριο του 2024 να εξακολουθεί να «τρέχει» πάνω από...