Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν τα σχέδια των τραπεζών για τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Σε αυτά, όπως είναι γνωστό, περιλαμβάνεται τόσο το κλείσιμο καταστημάτων όσο και η μείωση προσωπικού με σκοπό να γλιτώσουν πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Οι νέες συνθήκες που έφερε ο κορονοϊός λειτουργούν ως καταλύτης, επιταχύνοντας διαδικασίες. Από τη μία η τηλεργασία και η ψηφιοποίηση πλήθους συναλλαγών έχουν μειώσει κατακόρυφα την ανάγκη ύπαρξης μεγάλου αριθμού τραπεζικών καταστημάτων. Αυτά αντικαθίστανται με κέντρα αυτόματων συναλλαγών ή με πιο boutique λύσεις, με μικρότερο εμβαδόν και λιγότερους εργαζόμενους. Ταυτόχρονα, το «σπάσιμο» των διευθύνσεων διαχείρισης κόκκινων δανείων αλλά και η μειωμένη ζήτηση για τραπεζικά προϊόντα μειώνουν τις ανάγκες για προσωπικό στο backoffice.
Και βέβαια, η κινητήριος δύναμη πίσω από αυτά είναι η ανάγκη για μεγάλη μείωση κόστους, μια και ο κορονοϊός έχει προφανή αποτελέσματα στις οικονομικές καταστάσεις των τραπεζών και η ύφεση που χτυπά την οικονομία επηρεάζει άμεσα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Έτσι, σχέδια που θα υλοποιούνταν σε 2-3 χρόνια θα πάρουν σάρκα και οστά σε λίγους μήνες και μάλιστα με όρους που αναμένεται να είναι σαφώς πιο δυσμενείς για τους εργαζόμενους.