Στην επιτάχυνση του ψηφιακού τους μετασχηματισμού προχωρούν οι τράπεζες και λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, καθιστώντας άσκοπη την επίσκεψη σε κατάστημά τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άτυπος στόχος που έχουν θέσει οι τράπεζες είναι σε λίγους μήνες από σήμερα, στα τέλη του 2020 ή στις αρχές του 2021, όλες οι βασικές τραπεζικές εργασίες να ολοκληρώνονται online.
Δηλαδή, ο μόνος ουσιαστικός λόγος για να επισκεφθούμε ένα κατάστημα θα έχει να κάνει με πιο σύνθετες συναλλαγές, που χρειάζονται διαζώσης παρουσία και επαφή με το τραπεζικό στέλεχος, αλλά και με θέματα συμβουλών, όπως πχ. επενδυτικών ή σχετιζόμενων με μεγάλα δάνεια, όπως τα στεγαστικά ή τα επιχειρηματικά.
Βέβαια, και σε αυτόν τον τομέα, στο συμβουλευτικό, έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται λόγω της υγειονομικής κρίσης, το video banking, διευκολύνοντας όσους δεν θέλουν να μετακινηθούν.
Σύντομα άλλωστε, η Τράπεζα της Ελλάδος θα αλλάξει το σχετικό κανονισμό που καθιστά υποχρεωτική την φυσική ταυτοποίηση σε μία σειρά από εργασίες, όπως την εγγραφή πελάτη σε ένα πιστωτικό ίδρυμα.
Με την τροποποίηση που προωθείται στόχος είναι οι εγγραφές νέων πελατών να μπορούν να γίνονται και online, ώστε μέσα σε λίγα λεπτά να μπορεί να ανοίγει λογαριασμός και να δίνεται πρόσβαση σε αυτόν μέσω e-banking άμεσα.
Video banking παντού
Εξάλλου, το επόμενο βήμα που θα δούμε σίγουρα στη χώρα μας άμεσα, αφορά στην παροχή συμβουλών σε πελάτες στον τομέα των επενδύσεων μέσω βιντεοκλήσης.
Η υπηρεσία αυτή θα παρέχεται αρχικά σε πελάτες του personal και του private banking και σταδιακά θα διευρύνεται σε όλο και μεγαλύτερο φάσμα πελατών.
Ενώ, σίγουρα κάποια στιγμή στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, οι πωλήσεις τραπεζικών προϊόντων, ακόμη και πιο σύνθετων, όπως ένα στεγαστικό δάνειο, θα μπορούν να γίνονται online.
Ο υποψήφιος δανειολήπτης θα συνομιλεί με τον αρμόσιο σύμβουλο μέσω βιβτεοκλήσης, θα κάνει στη συνέχεια αίτηση για το δάνειο που επιθυμεί στο e-banking, θα αποστέλλει ηλεκτρονικά τα δικαιολογητικά, θα υπογράφει ψηφιακά και θα παίρνει το δάνειο.
πηγή: moneyonline.gr